Obchodné podmienky
1. Základné informácie
Tieto obchodné podmienky sa
vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.naseshop.sk medzi
predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku.
Predávajúcim je: Team-mate s.r.o.,
Cabaj 4009, 95117 CABAJ-ČÁPOR, IČO: 46949241, DIČ: 2023664478, IČ DPH: SK2023664478,
telefón: 0903265665 e-mail: info@naseshop.sk. Zapísaný v Obchodnom
registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka č. 42643/N.
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j.
fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v
rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania.
Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka
č. 513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre ochranu
spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, 950 50 Nitra 1.
2. Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim
sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na
základe ponuky predávajúceho v e-shope. K uzavretiu zmluvy dochádza
potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
3. Ceny tovaru
Všetky ceny produktov
v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci je platiteľom
DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené na stránke https://www.naseshop.sk/doprava-a-platba.html
a v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci
vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
Všetky akcie uvedené tejto web
stránke platia do vyčerpania zásob.
4. Platba za tovar
Predávajúci akceptuje platbu za
objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú uvedené na stránke https://www.naseshop.sk/doprava-a-platba.html.
Súčasťou objednávky v e-shope je
povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.
5. Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota uvedená
pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní (zvyčajná
dodacia lehota je do 5 dní). Pri platbe vopred predávajúci odosiela tovar až po
pripísaní platby na účet predávajúceho.
Tovar sa považuje za prevzatý
kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou
dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary
objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z
viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom
prevzatia prvého dodaného tovaru.
6. Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za vady,
ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za
vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za
nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde
o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za
vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový tovar je 24
mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použitý
tovar je 12 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode
k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred
uplynutím tejto lehoty.
Záručný list sa vystavuje na
žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.
Ak má tovar vadu, ktorú možno
odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci
je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci by však nemal ďalej
používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe,
treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do
uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
Opotrebovanie charakteristické
pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci
vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom
užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím
záručnej doby.
Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci,
výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia
vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má
právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa
uplatňujú u predávajúceho, na fakturačnej adrese. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný
servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom,
uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný
opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť
záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene
súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa rozumie
ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku,
vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie
predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch
najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku
alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu
výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je
povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho
zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak
kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju
zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci
zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie
určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania
odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené
na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri
uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená
e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
7. Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy
bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od
zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže
využiť len spotrebiteľ.
Tovar sa považuje za prevzatý
kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou
dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary
objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z
viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom
prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy,
predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od
zmluvy, predmetom ktorej je:
·
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa,
·
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu
akosti alebo skaze,
·
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale,
ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napríklad viečka, ktoré
sú určené pre styk s potravinami),
·
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju
povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
Kupujúci môže uplatniť právo na
odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr.
e-mailom), prípadne odoslaním vyplneného formulára, ktorý je dostupný na https://www.naseshop.sk/odstupenie-od-zmluvy.pdf.
Právo na odstúpenie od zmluvy je
možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň
14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení
od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré
od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na
dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti
platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa
môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný
uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si
zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy
predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar
doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu,
ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom
ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do
14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto
lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v
posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša
kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý
vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré
je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti
tovaru.
Kupujúci má po doručení tovaru možnosť
odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na
účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s
tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo
umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na
odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou
starostlivosťou.
8. Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má
právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom),
ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak
predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní
od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS)
podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby
podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke
Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh
môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť
aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je
dostupná online na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Alternatívne riešenie sporov môže
využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu
medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy
alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa
týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Ochrana osobných údajov
Účelom spracovania osobných
údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci
uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská
zmluva je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho.
Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je
potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre
nákup v e-shope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované
osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pri spracovaní
osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov
a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.
Predávajúci spracúva bežné osobné
údaje kupujúceho.
Osobné údaje kupujúceho sú v
informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov.
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať
osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v
zákazníckej sekcii, po prihlásení, alebo inou formu (e-mailom, písomne).
Osobné údaje môžu byť pre účely
plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím
spoločnostiam (kuriérom) a spoločnosti, ktorá spracúva účtovné doklady.
Osobné údaje kupujúceho sa
nezverejňujú.
Predávajúci môže poskytnúť osobné údaje zákazníka (v
rozsahu: e-mailová adresa) spoločnosti Heureka Shopping s.r.o., výlučne pre
účely programu „Overené zákazníkmi“, pre získanie spätnej väzby od kupujúceho v
súvislosti s uskutočneným nákupom v e-shope predávajúceho.
Kupujúci má právo získať od
predávajúceho potvrdenie o tom, aké osobné údaje kupujúceho sa spracúvajú
v e-shope predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto
údajom a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov
sa spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje
uchovávajú, či existuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane
profilovania.
Prvé poskytnutie vyššie uvedených
osobných údajov kupujúcemu je bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov,
o ktoré kupujúci požiada, bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo
výške 5€.
Kupujúci môže od predávajúceho
požadovať opravu alebo doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa týkajú
kupujúceho. Kupujúci môže žiadať vymazanie jeho osobných údajov alebo
obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie
osobných údajov.
Spracúvanie osobných údajov
kupujúce je nevyhnutné aj na účely archivácie (pre splnenie povinnosti
predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie účtovných
dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných
údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho
žiadosť môže byť zamietnutá.
Kupujúci má právo, aby
predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci namieta
správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu
overiť správnosť osobných údajov.
Kupujúci má právo získať osobné
údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu,
v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte.
Kupujúci má právo preniesť tieto osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to
technicky možné.
Kupujúci má právo namietať, ak sa
jeho osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu. Rovnako môže
namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely oprávneného záujmu
predávajúceho.
Kupujúci pri podozrení, že jeho
osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných
údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
Vyššie uvedené informácie
o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov (t.j.
registrácia v e-shope za účelom budúceho nákupu alebo napríklad vyžiadanie
dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách
predávajúceho).
S cieľom zabezpečiť riadne
fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení
kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod
môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr.
prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod
predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských
nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu,
prípadne na marketingové účely. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v
jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení
nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri
opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne
upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového
obchodu nemusia byť funkčné.